feb 11 2010

Ez nekem kínai

Nem értjük Kínát. Nem ismerjük Kínát. Hallunk Kínáról. Számokat látunk Kínáról. De nem tudjuk, miről szól. Megpróbáljuk majd persze kideríteni, elemezni. Ám mielőtt odáig merészkednénk, nézzünk rá erre az országra messziről!

 

 

 

Ha megnézzük a következő képeket, az az érzésünk támad, hogy nem Kínában vagyunk, hanem kínban.

 

Amikor régebben Kínára gondoltam, az jutott eszembe, hogy a kínaiak alacsonyak, jól tudnak pingpongozni, bringával járnak, és sok rizst esznek. Aztán láttam róla sok számot, és "tudtam", hogy ez már nem teljesen igaz. Holnap lesz erről egy elemzőbb írás, de megpróbáltam pár képen szemléltetni, milyen nagyságrendű változásokról van szó.

 

 

 

Rizs

 

 

 

 

 

 

 

 

Alacsony kínai sportolók

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kínai közlekedés

 

 

 

 

 

 

 

 

Amikor Kínáról beszélnek nekünk, mindenféle grafikonokat mutatnak. Ilyeneket, mint amilyeneket teljesen véletlenszerűen választottam ki. Változik a GDP, nő az olajfogyasztás, lehagyják az USA-t 2020-ra, nő az internetpenetráció... látjuk ezeket, de nem értjük.

 

 

És végképp nem tudjuk eldönteni, mi reális ebből és mi nem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A magunk szerény eszközeivel mi is megvizsgáljuk majd, hogy mi készül Kínában. Mert valami nagyon készül.

 

 

 


süti beállítások módosítása