feb 10 2010

Napi világhír – 2010.02.10.

It's Official: The Oil Export Crisis Has Arrived

 

Megvagy Hadnagy lebetegedett, én helyettesítem. Nekem semmi kedvem a szokásos cécóhoz, úgyhogy próbáljunk ki valami egészen mást.

 
 

Az autóvezető

 
Pereszlényi József anyagmozgató, CO 75–14 rendszámú Wartburg kocsijával megállt a sarki újságárusnál.
 
– Kérek egy Budapesti Híreket.
– Sajnos, elfogyott.
– Akkor egy tegnapi is jó lesz.
– Az is elfogyott. De véletlenül van már egy holnapim.
– Abban is közlik a moziműsort?
– Az mindennap benne van a lapban.
– Hát akkor adja ide azt a holnapit – mondta az anyagmozgató.
 
Visszaült a kocsijába. Föllapozta a moziműsort. Némi keresgélés után talált egy csehszlovák filmet – Egy szöszi szerelmei –, melyet dícsérni hallott. A Stáció utcai Kék Barlang moziban játszották, és fél hatkor kezdődött az előadás.
 
Éppen jókor. Még volt egy kis ideje. Továbblapozott a másnapi újságban. Szemébe ötlött egy napihír Pereszlényi József anyagmozgatóról, aki CO 75–14 rendszámú Wartburg személygépkocsijával a megengedettnél gyorsabban haladt a Stáció utcában, és nem messze a Kék Barlang mozitól belerohant egy szembejövő teherautóba. Az elővigyázatlan anyagmozgató szörnyethalt.
 
– Még ilyet! – mondta magában Pereszlényi.
 
Órájára nézett. Mindjárt fél hat. Zsebre vágta az újságot, elindult, és a megengedettnél gyorsabban haladva belerohant egy teherautóba a Stáció utcában, nem messze a Kék Barlang mozitól.
 
Szörnyethalt, zsebében a holnapi újsággal.
 
 
A fenti novellát Örkény István írta. Ez is mutatja, hogy a dolgok azért nem változnak olyan sokat. Például Örkény is meghalt, te is meg fogsz, én is meg fogok. Pedig néha mindnyájan olvassuk a híreket, akár a holnapiakat is. Ennyit akartam mondani.
 
 
 
(Tettem be négy hírt, holnapról. Nehogy bárki úgy érezze, hogy el van hanyagolva.)

süti beállítások módosítása